Étrend-kiegészítő iparág a kulisszák mögött: MAGNÉZIUM

Az orvosod azt mondta, a tüneteid oka lehetségesen a Mg hiányból fakad? Bementél a gyógyszertárba, mit sem gondolva arról, hogy a ott kapható termékek nagy része semmilyen tartalmi vizsgálaton nem megy át (az étrend-kiegészítő kategóriára gondolok) sőt a gyártó célja nem a Te egészséged, hanem a költségek minimalizálása és a profit növelése…

Ilyenkor láthatod azt a címkén, hogy egy adott termékben magas a Mg tartalom. Itt ugrik a majom a vízbe! Vajon az adott Mg formából mekkora koncentráció szükséges, hogy fedezze a napi Mg szükségletet? Vajon mennyi szívódik fel abból? Vajon mi történik a szervezetben a kémiai kötésben lévő oxiddal, amennyiben Mg-oxid van a termékedben?

Na lássuk az igazságot a dolgok mögött. Nézzük a matekot!

Egy termékben, amiben Mg-oxid található, annak az elemi Mg tartalma 60%, így nem kell belőle sokat adni és rá lehet írni a címkére a jó magas Mg tartalmat.

A valóság az, hogy mivel a Mg-oxid rendkívül olcsó, ezért nagyon népszerű a gyártók körében. DE!!! A biológiai hasznosulása, tehát ami ebből valóban felszívódik az csak 1-4%. Számoljunk csak egy kicsit. Ha egy termékben van 500 mg Mg-oxid, annak az elemi Mg tartalma 300 mg. A 300 mg-ból, átlagban 2% szívódik fel, tehát 6 mg Mg (hogy értsük ez a szám mit jelent, fontos tudni, hogy 300-350 mg a napi ajánlott mennyiség Mg-ból egy átlagos felnőtt számára). Nem beszélve arról, hogy ez a forma, gyomorfájdalmat, hasmenést okozhat, illetve szabadgyököt viszel be a testedbe, ami ellen olyan nagyon küzdünk. Most te viszed be tudtodon kívül. Ha ezt a formát választod, a Mg pótlásod a nevetségesen felesleges kategóriát jelenti és a szervezeted antioxidáns kapacitását kényszeríted munkára, hogy a szabadgyököket semlegesítse.

VIGYÁZZ! Újabb fogyasztói megtévesztés lehet, hogy a Mg-oxidot 1-1 népszerű molekulaformával keverik (pl.: Mg-citrát). Ebben az esetben a címkén ennek a molekulaformulának az előnyeit emelik ki, elhallgatva a Mg-oxid jelenlétét és következményeit a szervezetbe jutva.

Hosszasan lehetne írni még a különböző molekulaformákról, pl.: a Mg-hidroxidról, melyet úgy adnak el, mint tengeri eredetű Mg, kristálytiszta vízből kinyert Mg stb. A valóság az, hogy ez a forma teljesen alkalmatlan Mg pótlásra, sőt gátolja más hasznos ásványi anyagok felszívódását is, viszont olcsó és nem kell belőle sok, ami az elsődleges gyártói szempont.

NÉZZÜK a LÉNYEGet, mi a MEGOLDÁS?

Válassz jól hasznosuló molekulaformát, magas elemi koncentrációt!

Fogadd meg az alábbi tanácsokat és sikeresebb lesz a Mg pótlásod!

  • Nézd meg az összetevők listáját, s ha nincs feltüntetve a Mg molekulaformája, azonnal tedd vissza. Ha ráírták, akkor válassz ezekből: Mg-glicinát, Mg-L-laktát (a D-forma káros), Mg-citrát, Mg-treonát, Mg-orotát, Mg-malát, Mg-klorid (csak szájon át alkalmazva!), Mg-L-lizinát

 

  • Kerülendő formák: Mg-oxid, Mg-sztearát, Mg-szulfát, Mg-aszpartát, Mg-karbonát, Mg-hidroxid, Mg-acetil-taurát, Mg-L-aszkorbát (Ez inkább C-vitamin forrás, annak viszont szuper. Mg pótlásra önmagában nagyon kevés), Mg-glutamát, Mg-glükonát

 

  • Ha Mg pótlásra van szükséged, ne válassz multivitamint, mert rendívül kevés van benne és általában olcsó, szervetlen, rosszul hasznosuló molekulát választanak

 

  • Kerüld a tablettaformát, mivel nagyon sok felesleges, káros adalékanyagot tartalmaznak, helyette válassz kapszulát, folyadékot.

 

  • Nézd meg mennyi ELEMI Mg van benne összesen (vigyázz mert a Mg- oxidból hiába lesz benne nagy koncentráció, sajnos annak csak 1-4%-a hasznosul, ne dőlj be ennek!). Csak a fenti formákból válassz!

 

  • Ne vásárolj Mg-Ca kombinált formákat, mert a Ca akadályozza a Mg felszívódását

 

  • A Mg szedését oszd el a napodban, hogy kisebb kockázata legyen a bélrendszeri tüneteknek és sikeresebb legyen a felszívódás

 

  • VIGYÁZZ a mindenmentes termékekkel, attól még lehet benne rossz molekulaforma, csak elfedik a dekorációnak és marketingtrükknek szánt mentes logók

 

Véleményem szerint a Mg pótlása mindenki számára rendkívül fontos, mivel a növekvő stressz, a helytelen táplálkozási szokások jelentősen növelik a Mg szükségletet. Erről külön cikket lehetne írni, miért fontos még a Mg és milyen, élettanilag rendkívül fontos folyamatban vesz részt.

Ha Mg-ot szeretnél pótolni és konkrét termékajánlásra van szükséged, tudni akarod mivel párosítsd a legjobb hatás érdekében és mit érdemes még fogyasztanod az adott állapotodat és tüneteidet figyelembevéve, akkor jelentkezz a személyre-szabott étrend-kiegészítő tanácsadásomra.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük