Természet adta gyógyhatás! Ismerd meg a bioflavonoidokat!

A flavonoidok a természetben fellelhető növényi aroma- és színanyagokat jelentik. Miattuk különbözik a spenót íze és illata a narancsétól, miattuk piros a paprika és kék az áfonya. A növények másodlagos anyagcseretermékeiként hozzájárulnak túlélésükhöz, úgymint a pigmentálás, védelem az UV-sugárzás és a növényi kártevők ellen (mikroorganizmusok, gombák, rovarok, csigák stb.) Az emberi szervezetben rendkívül fontos szerepük van az egészségmegőrzésben és a betegségek elkerülésében egyaránt. Elsősorban, mint antioxidánsok ismertek, és ezen tulajdonságuknak köszönhetjük a szervezetben rákmegelőző, immunrendszert erősítő, gyulladást csökkentő, antibakteriális és antivirális hatásukat.

Biológiai szerepük felismerése Nobel-díjas tudósunk, Szent-Györgyi Albert nevéhez fűződik.  A flavonoidokon 13 különböző vegyületcsoportot értünk. Mára mintegy 4000-féle különböző flavonoidot azonosítottak. A bioflavonoidokat nagy mennyiségben az erős színű gyümölcsök, főleg a bogyós gyümölcsök, citrusfélék, fűszernövények, gyógynövények és a leveles zöldségek tartalmazzák. A zöldség- és gyümölcsfélék feldolgozása során, a különböző tisztítási eljárásokkal, a hámozással, a levelek eltávolításával és a hőkezeléssel a flavonoid-tartalom jelentősen változhat. Ha flavonoidokban gazdag étrendet szeretnénk, akkor fogyasszunk naponta a lehető legkevésbé feldolgozott állapotban erős színanyagokat tartalmazó zöldségeket és gyümölcsöket napi minimum 40 dkg-nyi mennyiségben.

Flavonoidok hatása az emberi szervezetben:

  • A bioflavonoidok hatása szinergens a többi növényi összetevővel, vitaminnal. Javítják a növényekben található vitaminok felszívódását, hasznosulását.
  • Féken tartják a szervezetben zajló oxidációs folyamatokat, tehát védenek minket a szabadgyökök káros hatásaitól.
  • Fogyasztásukkal számos betegség kialakulásának kockázata csökkenthető.
  • Szabályozzák a hajszálerek áteresztőképességét.
  • Erősítik a hajszálereket.
  • Segítik a simaizmok relaxációját (vérnyomáscsökkentő hatás).
  • Gátolják a gyulladások kialakulásában és fenntartásában szerepet játszó molekulák (hisztaminok, prosztaglandinok és leukotriének) hatásának érvényesülését.

Ha nincs lehetőséged ilyen színesen étkezni, próbáld ki a különböző, minőségi alapanyagokból készült zöldség- és gyümölcspor termékeket. Azt tudnod kell azonban, hogy ahogy fentebb említettem, a bioflavonoidok együttesen, természetes forrásokból a szervezetbe kerülve fejtik ki leghatékonyabban pozitív hatásukat, tehát az étrend-kiegészítés nem teljes megoldás.

Figyelj oda tudatosan és lehetőség szerint fogyassz bőven erős színanyagtartalmú gyümölcsöket, bogyós gyümölcsöket, citrusféléket, fűszernövényeket, gyógynövényeket és leveles zöldségeket, hiszen általuk természetes módon erősíted az immunrendszered, csökkented a gyulladást a szervezetedben, valamint antibakteriális és antivirális hatásukat is élvezheted, sőt a bőrödet is széppé varázsolják.

Ugye megéri őket fogyasztani a  gyógyszereid helyett?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük