Milyen edzésmódszer támogatja leginkább a Te fogyásodat?

Van pár dolog, amit most tisztázni kell a fogyással kapcsolatban. Olyan, hogy mindenki számára ez és ez az edzésmódszer lesz a leghatékonyabb nem állítható. A legtökéletesebb edzésmódszer, ami a Te fogyásodat szolgálja:

  • a heti rendszerességű (legalább 3-4 alkalom/hét) és célzott intenzitású testedzés
  • ha rászánod az időd az edzésre, tedd magad oda. Ha a gyakorlatokat túl egyszerűnek tartod és sokat megtudsz csinálni, valószínűleg “kamuedzel”, vagyis helytelenül végzed a gyakorlatokat. Ezzel magadat vered át, mert a várva várt eredmény elmarad, és a motivációd is tovaszáll.
  • a helyesen végzett gyakorlat már nagyon jó alap, hozzá kell tenned a megfelelő dinamikát, ami céljaidtól függően eltérő
  • az edzést csakis örömmel, saját akaratodból, szeretettel végezd. Ehhez nagyon fontos, hogy olyan sportágat, edzést válassz, ami valóban tetszik neked és megtalálod benne önmagad.
  • mérheted az elégetett kalóriát pulzusmérő órán, de a tested az edzés utáni helyreállító funkciókhoz használ el a legtöbb kalóriát, tehát az edzésed valódi eredményét kalóriában nem tudod mérni

Ezeken túl azért elmondható, hogy kifejezetten hatékony a power cardio edzés, illetve ha a súlyzós edzést cardioval kombinálod funkcionális edzésben. Én az utóbbit szoktam ajánlani, mert otthon is bármikor elvégezhető és csak néhány eszközt igényel. Ebben az esetben az a legfontosabb, hogy az edzéstervedet megtanuld helyesen végezni és tudd melyik gyakorlat mit jelent. Ha közben kezdesz el keresgélni, hogy mi a thruster nevezetű gyakorlat, a pulzusod lemegy, az edzésed pedig szétesik. Az alapgyakorlatokat tökéletesen kell kivitelezni, mert ez a jövőben sok-sok időt tud majd spórolni. Ha már tudod az alapgyakorlatokat automatikusan helyesen végezni, akkor könnyedén összekötsz majd többféle gyakorlatot, amivel sok-sok időt tudsz spórolni a rohanós napokon. Ezzel az elvvel nem marad majd ki az edzésed, mert elégendő 20-25 perc alatt megcsinálnod megfelelő kombinációban nehezebb összetett gyakorlatokat és máris letudva az aznapi edzésed.

Tehát összefoglalva célszerű a fogyási célokat figyelembe véve:

  • a súlyzós és cardio edzést kombinálni
  • saját eszközöket beszerezni otthonra, hogy sose legyen kifogás „a most nincs időm és pénzem terembe menni”
  • tanuld meg az alapgyakorlatokat tökéletesen kivitelezni, hogy építeni tudj rá, és időt spórolj magadnak a rövidebb, de hatékonyabb edzésekkel
  • ne hagyd abba az edzést! Lesz, hogy kimarad ezért vagy azért, de nem szabad elengedni az egészet, mert abból lesznek az örökös újrakezdők. Ugye Te nem akarsz az lenni?

Végezd az edzésedet örömmel, helyesen, kitartóan és az eredmény biztosan megjelenik a külső és belső pozitív változásokban!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük